Wystarczy komputer z kartą sieciową. W starszych modelach konieczna jest instalacja - szacunkowy koszt to 60 zł. W większości nowych i używanych komputerów karta sieciowa jest zainstalowana.
Warunki techniczne, sposób montażu i podłączenia omawiamy każdorazowo podczas pierwszej wizyty. Warunkiem koniecznym jest dostęp do dachu lub komina, gdzie montujemy urządzenie odbiorcze. Od tego urządzenia prowadzimy kabel który to doprowadzamy do miejsca wskazanego przez klienta. Zakończeniem naszej instalacji jest podłączenie i skonfigurowanie urządzeń w domu klienta. Podłączenie obejmuje 1 komputer lub router. Inne dodatkowe prace związane z konfiguracją urządzeń klienta wymagają dodatkowych opłat.
Jedynymi trudnymi warunkami uniemożliwiającymi czasowo działanie naszej sieci są silne burze i wyładowania. Montowany przez nas sprzęt jest takim samym urządzeniem elektrycznym jak radio, i tak samo należy wyłączyć go z prądu podczas silnych wyładowań.
Standardowy czas instalacji to 1 do 2 godzin.
Faktury dostępne są w panelu klienta na stronie Elektronicznego Biura Obsługi Klienta oraz ich obraz wysyłany jest po podaniu adresu e-mail, każdego pierwszego dnia miesiąca. Jeśli nie podali państwo e-maila podczas podpisywania umowy proszę zaktualizować swoje dane w panelu klienta.
Wystarczy wysłać maila na adres bok@varnet.pl lub sms-a na nr. 730-108-330 i podać adres i dane osoby na umowie.
Do poprawnego otworzenia faktury konieczny jest program Adobe Acrobat Reader.
Można go pobrać ze strony http://get.adobe.com/reader/?promoid=DAFYK
Żeby fakturę otworzyć wystarczy w nią kliknąć. Po otworzeniu można fakturę zapisać klikając ikonkę dyskietki w lewym górnym rogu.
Tak, w przypadku klientów indywidualnych wystarczy na adres mailowy: bok@varnet.pl wysłać dane do umowy: imię, nazwisko, PESEL, adres zameldowania i adres świadczenia usługi, telefon kontaktowy, e-mail kontaktowy, oraz podać plan taryfowy.
W odpowiedzi na takiego e-maila pracownicy obsługi klienta oddzwonią i umówią się na instalację.
W przypadku firm konieczna jest wcześniejsza wizyta handlowca varnet w miejscu świadczenia usługi.
Nie trzeba mieć własnego modemu.
Tak w ramach usługi VARNET nieodpłatnie udostępnia modem, który po zakończeniu umowy demontuje i zabiera.
Urządzenia takie jak router są sprzedawane przez VARNET jeśli klient nie ma swojego urządzenia. Jeśli już jest jakiś router w posiadaniu klienta to trzeba podać jego nazwę i parametry pracownikom VARNET. Nastąpi sprawdzenie czy takie urządzenie nadaje się do użytku w przypadku usługi jaką oferuje VARNET.
W zależności od zamontowanego routera zasięg może wynosić od kilku do kilkunastu metrów. Jednak każda przeszkoda na drodze sygnału z routera do urządzenia klienckiego osłabia sygnał.
Tak, przy pomocy routera lub routerów można rozesłać sygnał internetowy w ramach mieszkania lub domu.
Jest to specyficzny kabel telekomunikacyjny umożliwiający przesyłanie sygnału optycznego, wykorzystywany w telekomunikacji, telewizji kablowej i lokalnych sieciach komputerowych. Nośnikiem informacji jest znajdujące się wewnątrz kabla włókno światłowodowe średnicy nieco większej od średnicy ludzkiego włosa. Wykorzystywane zalety światłowodu to zasięg i pasmo transmisji większe niż dla innych mediów transmisji.
Zwykle jest to czas do 1-3 dni.
W pierwszej kolejności wyłączyć z prądu urządzeń: modem i router, Następnie po 1 min przywrócić zasilanie w prąd. Jeśli internet nadal nie działa to w godzinach 8-17 należy zadzwonić na numer 730-108-303, po 17 trzeba wysłać SMSa z informacją: adres gdzie jest awaria, oraz imię i nazwisko osoby kontaktowej/zgłaszającej. Czas zdalnej realizacji standardowego zgłoszenia od klienta wynosi zwykle do 12h. W szczególnych przypadkach może być krótszy.